پاینده ایران

ایران سرافراز در جهان ---- جهان به ایران سرافراز

یکشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۸۵

غلام گردشي

سفرهاي استاني
تصميم به غلام گردشي که در دوران ناصرالدين شاه معمول بود و بعد ها با پيشرفت علم مديريت برافتاد – گرچه که گه گاه باز هم توسط روساي دولت گذشت از جمله علي اميني، اميرعباس هويدا و جمشيد آموزگار امتحان شد تا آزاررساني و زيان خود را نشان داد – از روز اول که به عنوان ابتکار دولت نهم تبليغ شد، پيدا بود کارش به کجا مي کشد. حالا بعد يک سال چندان مخالفتي برانگيخته که ناگزير از حذفش شده اند اما از آن جا که نبايد هيچ خطائي را پذيرفت، اينک "غلام گردشي ايالات و ولايات محروسه" محدود شده است به گردش در اطراف تهران – ورامين، ساوجبلاغ، نظرآباد، و اينک الهيه و شميران -. در همين روزهاي تعطيل عيد فطر، رييس جمهور در بازديد از شميران که به تازگي از ميان محلات مرفه بي دردنشين اسباب کشي کرده و به بخشي از "مناطق محروم ميزبان هيات دولت مردمي" تبديل شده است، اعلام داشته که براي اولين بار دولت ايشان طرح هاي جالبي براي شميرانات دارد، شميراناتي که به گفته وي استعدادهاي نهفته دارد.
جاي عمران صالحي خالي که با طنز زيبايش بنويسد که لازم نبود رييس جمهور زحمت بکشد مشاورانش سال هاست که استعدادهاي نهفته در شميران را با ساخت خانه هاي با شکوه در کوهپايه هاي آن کشف کرده اند و يا شوخي کند و بنويسد آقاي احمدي نژاد براي رفتن به کاخ سعدآباد که نياز به اين همه مقدمه چيني ندارد، به محض انجام چنين کاري بلافاصله کيهان خواهد نوشت اسلام سعدآباد را که قبلا بوي مافيا مي داد، کشف و فتح کرد.
اما مهم تر از آن تاکيد رييس دولت به برنامه ابتکاري جالبي است که فقط هم در شميران گويا قرارست پياده شود. و آن هم رفتن ناشناس و سرزده مدام رييس جمهور به ميان مردم و با خبر شدن از حال آن هاست.
در اين مورد نياز به تذکر کوچکي است. اين برنامه که لابد مشاوران آن را به عنوان ابتکاري بديع به رييس دولت فروخته اند اول بار قرن ها پيش و از جمله در دوره خلفاي راشدين اجرا شده است و تاريخ و افسانه هاي تاريخي آن را به ده ها تن نسبت داده اند که مشهورترينش شاه عباس کبيرست. اما طرفه آن که تمام آن شاهان و اميران طاغوتي به علت علاقه مندي شديدي که به تبليغ براي خود داشتند، موضوع را از مردم پنهان نگاه مي داشتند و در جائي ثبت نيست که در زمان خود اعلام کرده باشند. اما رييس جمهور نهم از شدت بي علاقگي به تظاهر و از شدت فروتني اين موضوع را حتي قبل از آن که يک بار هم به اجرا در آيد، اعلام داشته است.
باز جاي طنزپردازان خالي است که نکته ها و لطيفه ها، اشعار رپ را که به احتمال در فال گوش مديران کشور در شمال تهران ثبت مي شود و به گوش رييس جمهور و مشاورانش مي رسد گمانه زني کنند، لابد چيزي است شبيه به پيام هاي اس ام اس که ناچار دادستاني براي جلوگيري از پخش و شيوعشان دخالت کرد. البته صحنه ديدني حضور ناشناس رييس جمهور در بازار تجريش را – آن هم زماني که قبلا خبرش اعلام شده است – مي توان مجسم کرد که به مسابقات تلويزيون هاي اروپائي شبيه خواهد بود و تنها با استفاده از ماسک ها و صورتک هائي ميسرست که زورو و رابين هوود از آن استفاده مي کردند. موضوعي که با بازگشت سريال شب هاي برره مي تواند در چند بخش آن مطرح شود و دل ها را شاد سازد.
به اين ترتيب اگر قرار باشد تمامي آن چه در ماه هاي اول انقلاب رخ مي داد، توسط دولت نهم به عنوان امري ابتکاري بازسازي شود، پيدا نيست که بعد از اين آزمايش، آيا چيزي باقي ماند براي تبليغات يا نه.






دو خبر به روایت ابراهیم نبوی

Image and video hosting by TinyPic

زنداني رجايي شهر، آزاد نبايد گردد
داوود احمدي نژاد، برادر رئيس جمهور که تا يک شب قبل از انتخابات به کار کپي غيرقانوني از سي دي هاي غيرمجاز اشتغال داشت و به همين دليل دستگير شد و فعلا بازرس تخلفات در رياست جمهوري است، در بازديد از زندان رجايي شهر اعلام کرد: « زندانيان رجايي شهر احساسي از زنداني بودن نداشتند.» يکي از زندانيان رجايي شهر گفت: ايشان درست مي گويد، ما احساس نمي کنيم در زندان هستيم، بلکه احساس مي کنيم در قبرستان هستيم.
يک خبر محترمانه
ما اصولا به صورت محترمانه خبرها را مي نويسيم. رهبر کبير و معظم جمهوري اسلامي در مورد انتخابات خبرگان فرمودند: « اگر مجلس خبرگان مورد اعتماد ملت نباشد، چنان گره اي در دستگاه مديريت کشور بوجود مي آيد که با هيچ سرانگشتي باز شدني نيست.» آگاهان ضمن تاگيد بر اظهارات داهيانه رهبر فرزانه نظام، علت گره هايي را که در دستگاه مديريت کشور به وجود آمده است که با هيچ سرانگشتي بازشدني نيست کشف کرده و احتمال دادند که اگر انتخابات به صورت قبل برگزار شود، گره هاي جديدي نيز افزوده شود.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی