پاینده ایران

ایران سرافراز در جهان ---- جهان به ایران سرافراز

پنجشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۸۵

چه مي خواهند از مااين تک تازان شبانگاهي؟



دعوت به مراسم هشتمين سالگرد مختاري و پوينده

در هشتمين سالگرد جان باختن محمد مختاري و محمدجعفر پوينده، ياد عزيزانمان را بر سر مزارشان در گورستان امام‌زاده طاهر كرج، از ساعت 14 الي 16 روز جمعه 17 آذر ماه 85 گرامي‌ مي‌داريم.
وسيله اياب و ذهاب در ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا و ميدان انقلاب جنب دانشكده پزشكي تا ساعت 13 فراهم است.

خانواده‌هاي مختاري و پوينده


اطلاعيه کانون نويسندگان ايران

مردم آزاده ايران
گرامي داشت خاطره محمد مختاري و محمد جعفر پوينده، جان باختگان راه آزادي انديشه و بيان، در ساعت 2 بعد از ظهر جمعه 17 آذر ماه 1385، با حضور خانواده هاي اين عزيزان بر مزارشان در گورستان امامزاده طاهر کرج برگزار خواهد شد.
کانون نويسندگان ايران در کنار خانواده و دوستان اين کوشندگان برجسته کانون در اين مراسم شرکت خواهند کرد.
کانون نويسندگان
1386/9/14






Image and video hosting by TinyPic
پيام سيما صاحبي همسر محمدجعغر پوينده به مناسبت سالروز کشتار محمد مختاري و محمدجعفر پوينده :
چقدر دردناک است که نويسنده اي به خاطر انديشه اش به قتل برسد

خانم سيما صاحبي همسر مرحوم محمد جعفر پوينده به مناسبت سالگرد قتل محمد مختاري و محمد جعفر پوينده پيامي صادر کرد:
زخم ها و دردهايمان
بي پايان
خشم هايمان
درگلو خفه !
چرا آرام نمي گيرد
اين رنج دائمي؟
چشم هايمان مات زده
در اعماق ترس و وهم
تعقيب مان مي کنند
حتي در کالبدهاي بي روح
قلم هايمان شکسته
کلام مان مُثله !
چه مي خواهند از ما
اين تک تازان شبانگاهي؟

در سالروز جان باختگان راه آزادي قلم و انديشه، محمد مختاري و محمد جعفر پوينده، سپاس مي دارم تلاش دوستان و ياران کانون نويسندگان ايران را در تمام مدت اين 8 سال، چه کساني که در اين سال هاي درد و رنج، يک به يک به دنياي خاموشي پيوستند، چه کساني که به علت خفقان قلم و انديشه در خارج از کشور به سر مي برند و بيش از همه کساني که در ايران هستند و با تلاش خود، سعي کرده اند تا به امروز، به همه فشارها و تهديدها، آرمان هاي کانون نويسندگان را که تحقق آن به قرباني شدن دو تن از اعضاي فعال کانون انجاميده است، پاس بدارند .
چقدر دردناک است که نويسنده اي به خاطر انديشه اش به قتل برسد. ولي بهاي آزادي گران است. ديروز، نويسنده تبعيد مي شد، زبان بريده مي شد، حلق آويز مي شد. امروز، نويسنده در يک روز عادي، در روز روشن، از صف نان و گوشت يا در خيابان، در برابر چشم همگان ربوده مي شود و به قتل مي رسد .
در اين 8 سال، علي رغم تمام فراز و نشيب ها، کانون به فعاليت خود ادامه داده و حضور فعال خود را در تمام صحنه هاي بي عدالتي عليه اعضاي کانون نويسندگان ايران چه در زندان و چه در حوزه هاي قلم و انديشه نشان داده است. تا امروز از تشکيل مجمع عمومي کانون نويسندگان جلوگيري شده ولي آنچه که مهم است، حضور زنده کانون در عرصه هاي مهم فرهنگي و سياسي ايران است .
امسال 5 سال است که ناصر زرافشان، يکي از اعضاي فعال کانون نويسندگان و وکيل شجاع قتل هاي سياسي آذر 77 در زندان به سر مي برد. او 5 سال از عمر پربهايش را تنها به خاطر دفاع از حريم آزادي قلم در حصارهاي تاريک جهل به سر برده است. روزهاي درد و شکنجه، روزهاي قتل و ترور همچنان ادامه دارد و دامنه را هر روز بر نويسندگان و روزنامه نويسان و همه قلم به دستان اين مرز و بوم تنگ تر مي کنند ولي من اميدوارم که روزهاي درد و رنج، روزي پايان يابد و نويسندگان ما بدون هيچ تهديد و فشاري، با خلاقيت خود، روزنه هاي فرهنگي نويني را بر روي اين ملت بگشايند. به اميد فردا، به اميد روشنايي و به اميد روزي که ديگر هيچ قلمي نشکند !
سيما صاحبي
همسر محمد جعفر پوينده

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی