پاینده ایران

ایران سرافراز در جهان ---- جهان به ایران سرافراز

دوشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۸۵

عاقبت دشنه فرود آمد

بیانیه دفتر تحکیم وحدت به مناسبت کشته شدن یک دانشجو در دانشگاه سبزوار : عاقبت دشنه فرود آمد

در پی کشته شدن یک دانشجوی دانشگاه سبزوار توسط یک دانشجوی عضو بسیج دانشجویی روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای نسبت به این فاجعه به شدت اعتراض کرد:
سر انجام دشنه عریان تحجر بر قلب دانشجو نشست. اگر تا دیروز جان دانشجویان دربند به شکرانه پایداری حکومت اسلامی ایمن نبود و زندان مسلخ بود و بوی خون پاک اکبر محمدی ها از آنسوی دیوارها به مشام دانشگاهیان می رسید؛ امروز دانشگاه خود رنگ خون گرفته و دانشجو به تیغ سلاخی جلادان متحجر سپرده شده است.
مقارن عصر شنبه 27 آبان 1385 یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار به ضرب فرود آمدن چاقو بر قلب توسط عضو بسیج دانشجویی این دانشگاه به قتل رسید. به گفته شاهدان عینی مقتول در حال گفتگو با همسر خویش در محل ایستگاه اتوبوس دانشگاه بوده است که ضارب با ایراد این سوال که نسبت شما چیست؟ وارد حریم حوزه خصوصی انان می شود. بعد از وقوع درگیری لفظی، ضارب در اقدامی وحشیانه با فرود اوردن چاقویی بر قلب مقتول وی را به قتل می رساند. به گفته دانشجویان این دانشگاه قاتل از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه بوده که پیش از این نیزسابقه درگیری هایی از این دست را داشته است. گفته می شود قاتل پس از دستگیری در مرکز انتظامی سبزوار ضمن اعتراف به انجام قتل انگیزه خویش را جریحه دار شدن احساسات مذهبی خود از گفتگوی دو جوان دختر و پسر در انظار عمومی دانسته است.
دفتر تحکیم وحدت ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدیده جامعه دانشگاهی و بالاخص دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار ، بر خود لازم می داند نکاتی را پیرامون این فاجعه به استحضار رساند:
1. رخداد فوق بیش از همه وقت چهره عریان و طالبانی عمال حکومت دینی استبدادی را روشن ساخت. وقوع قتل توسط یکی از اعضای سازمان نظامی بسیج دانشجویی به عنوان مروج آرمانهای حکومت نمایانگر بازتولید گفتمان خشونت و جاهلیت توسط مربیان و فرماندهان این سازمان نظامی می باشد.
2. از آنجایی که این قتل توسط یکی از اعضای بسیج دانشجویی صورت گرفته است مسوؤلین ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موظف به پاسخگویی در برابر ملت می باشند. از فرماندهی سپاه پاسداران انتظار می رود ضمن عذر خواهی از جامعه دانشگاهی و وجدان ملت ایران، زمینه تحقیقات مستقل را در خصوص تعرض های نیروهای آن نهاد به حوزه خصوصی افراد فراهم سازد، تا بیش از این شاهد وقوع جنایاتی این چنین نباشیم.
3. جوانی که دشنه بر قلب هم دانشگاهی خویش فروآورده است دست پرورده سیاست های ضد اسلامی و ضد فرهنگی تزریق شده بر جامعه دانشگاهی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه است. به مسوؤلین نهاد رهبری در دانشگاه ها هشداراکید می دهیم؛ که تداوم اتخاذ سیاستهای ضد اسلامی و ضد فرهنگی در قالب برنامه های اسلامی و فرهنگی پیش از اینکه آسیبهای جدی بر شالوده ها و انباشته های فرهنگ تساهل و تسامح اسلامی داشته باشد به وجود آورنده ذهنیت بسته وجهالت مابانه بر اذهان صاف انسانی میباشد.
4. هشدار مکرر ما بر مسوؤلین وزارت علوم دولت امنیتی و عوام فریب نهم است. بی شک حمایت های بی دریغ آن وزارت بی کیاست از سازمانی نظامی و تبدیل کردن آن به بلندگوی رسمی حکومت بعد از این نیز پیامدهایی این چنین ناگوار به دنبال خواهد داشت. حجت بر درایتتان همین بس که بر سیاهه اعمالتان در برخورد با دانشجویان و بر دوش نشاندن ستاره های آسمانی، ریختن خون گرم انسانی بی گناه برسنگفرش سرد دانشگاه افزون شد.
5. توصیه مجدد به روشنفکران، روحانیون آزاد اندیش، اساتید مستقل و فعالین مدنی و سیاسی این که دفاع از دانشگاه، بیش از همه وقت ضامن بقاء حرکت یکصد ساله آزادی خواهانه ملت ایران است.تخم فاشیسم اسلامی بارور شده است. تا دیروز امنیت زبان و کلام مان به تاراج رفته بود و امروز جانمان در خطر حراج. بشتابید در دفاع ازجان و کلام فرزندان دانشجوی میهن و ملت.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی