پاینده ایران

ایران سرافراز در جهان ---- جهان به ایران سرافراز

دوشنبه، دی ۰۴، ۱۳۸۵

بساط خيمه شب بازي

پست هاي کليدي کشور در دست عده اي معدود
آيا اينگونه انتخابات نمايشي است از روند دمکراسي يا تمرين دمکراسي ويا... ؟
کروبي گفت امشب شب خوابيدن نيست ؟!ابطحي ميگويد فقط خدا کند که فردا رائحه ي خوش خدمت با امدادهاي غيبي نوزد؟!و...

پاینده ایران

اما خارج از اينگونه مزاح هاي بي مزه آيا تقسيم وجابجائي پست هاي کليدي کشور در دست عده اي معدود و معلوم الحال از اصلاح طلب گرفته تا محافظه کار و يا تماميت خواه يا اصولگرا و...که جملگي مورد تائيد مقام سلطنت رهبر معظم!!هستند و جملگي به اصل نظريهء ولايت فقيه آنهم از نوع مطلقهء آن که بعضا" با اعتقاد و ذوب!! در آن و عده اي هم با ناز و عشوه آنرا پذيرا هستند گذار به مرحلهء جامعهء مدني با اصل احترام به آراء و نظريه مردم است ؟ اما آنچه مشهود است جملگي در بازي دمکراسي و نه اصل دمکراسي در حيطهء سلطنت ولي فقيه سهيم هستند و قطعا" ولي فقيه ابدا" قصد بخشش حتي بخش کوچکي از قدرت مطلقهء خود را نه به شخص يا گروهي ندارد و نه حتي اجازه خواهد داد که شخصي همچون احمدي نژاد يا رفسنجاني که رقيب و مخالف يکديگرند و در عين حال از مقربان دستگاه ولايتند محبوب و مقبول عامهء مردم گردند اخيرا" رهبر از سفرهاي استاني و وعده و وعيدهاي احمدي نژاد ( بخوانيد حسادت بر محبوبيت مجازي ايشان در نزد عامه ) انتقاد کرد و خود به ميان مردم شتافتند!!تااز جنون و سوداي صعود به قدرت احمدي نژاد غفلت نورزند و مقام مطلقهء خود را با حضور پر رنگ و هميشگي در صحنه!! به خاص و عام حقنه کنند؟ و البته يکي هم نيست به اين حضرات بگويد اگر چيزي در چنته داريد با وجود راديو و تلويزيون و انترنت و نشريات متعدد از جمله کيهان ولايت اين بساط هاي خيمه شب بازي و معرکه گيري به سبک دوران پيامبر از براي چيست؟!!
بهرحال قطعا" در اين بازي انتخابات که از کارت هاي رايانه اي استفاده شده و شمارش آن دستي!!است بيشترين منافع تبليغاتي نصيب مقام سلطنت است که خود را موءيد امت خواهد ناميد و بدين ترتيب از قدرت محدود احمدي نژاد و مصباح کم و به قدرت محدود رفسنجاني خواهد افزود تا ترازوي قدرت نا محدود خود را بالانس کند اما در اين ميان اصلاح طلبان صحنه آرا و دکوراتور و فضا ساز اين دمکراسي آخوندي ولايت هستند که با توجه به حوادث 87 و فرصت سوزي اين قوم مقام سلطنت تنها از آنها هموراه بعنوان کاتاليزور در باور دمکراسي در ميان اقوام انتلکتوئل؟ بهره خواهد برد.

هشدار

در انتخابات چند روز پيش مجددا کشورهاي غربي و اروپايي در حال خوردن همان کلکي هستند که چند سال پيش در رابطه با انتخابات رياست جمهوري و انتخاب اقاي خاتمي خوردند. زيرا اکثر رسانه هاي غربي انتخابات چند روز گذشته را به اينصورت تحليل و برداشت نمودند که مردم ايران به ميانه روها و مخالفين دولت راي داده اند.در واقع گروهي که خود را در ايران اصولگرا مي نامند در انتخابات اخير دو ليست متفاوت داد و اينگونه وانمود کردند که يک ليست مربوط به طرفداران دولت و احمدي نژاد هستند و ليست ديگر را مخالفين دولت و احمدي نژاد تشکيل داده اند تا مجددا طرفداراني در کشورهاي اروپايي و غربي براي خود دست و پا کنند و همانگونه که در دوران خاتمي کشورهاي اروپايي را گول زدند و با انهارابطه خوب پيدا کردند ، حال هم به همينگونه عمل نمايند و مشاهده کرديم که در اينرابطه موفق هم بودند و جواب هم گرفتند . تا انجا که سخنگوي امور خارجه امريکا گفت ، به نظر ميرسد نتايج انتخابات ان چيزي که احمدي نژاد ميخواست باشد نشد و رئيس جمهور ايران مورد تائيد مردم قرار نگرفت .و يا سي ان ان امريکا در گزارش خود در رابطه با انتخابات ايران نتيجه ميگيرد که ميانه روها در انتخابات پيروز شدند و اين نشانگر شکست نسبي و نگران کننده همفکران احمدي نژاد و دولت ايران است و مردم با راي منفي خود به دولت ،مخالفت خود را با طرحهاي رئيس جمهور بيان داشتند.درست به همين منظور مجددا اروپا دارد به تله اي که در زمان خاتمي گرفتارش شد وارد ميشود تا با قسمتي از حکومت به توافق برسد و خواسته حکومت ايران هم درست همين است که اروپا را با خود همراه سازد.

\پاینده ایران

سخن پیر خام

علت حضور چه بود؟

1.رای به اقوام و آشنا برای عده ای از آینده مملکت واجب تر است
2.جند ساعت تبلیغات صدا سیما بسادگی هر گونه فکری را بر بسیاری القا میکند
3.چهار هزارگروه اپوزسیون مردم را سردرگم کرده است
4.بسیاری فکر میکنند سرت را زیر بیانداز فکر خود باش و در مسیر باد باش کم ریسک ترین روش زندگی است
5.مهر شناسنامه شاید به درد بخورد
6.چند کانال بی محتوای ماهواره با ترانه و تبلیغات در مردم کوته فکری را گسترش داده است
7.هنوز عده ای تصور می کنند حرف حکومت را گوش ندهند از بهشت محروم میشوند
8.مادامی که مردم ناآگاه باشند اگر اکنون هم انقلاب میشد یا خمینی می آمد یا مثل عراق بر سر و کله هم میزدند

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی