پاینده ایران

ایران سرافراز در جهان ---- جهان به ایران سرافراز

چهارشنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۸۵

سنن النبي

اعتراض گسترده به وزير آموزش و پرورش


سليقه آقاي وزير

اين سئوالات جنجالي که به گفته مديران آموزش و پرورش از کتابي با عنوان "سنن النبي" گرفته شده بودند، با هدف آشنايي معلمان با زندگي پيامبر اسلام در دوره‌‏اي از آموزش‌‏هاي عمومي با عنوان آشنايي با سيره نبوي در 31 استان كشورو از جمله در تهران طرح شد.

سازمان معلمان ايران و بعضي از روزنامه ها و سايت هاي خبري داخلي تعدادي از سئوالات مطرح شده در اين آزمون را جهت آشنايي افکار عمومي با نظرات فرهنگي مسئولان آموزش و پرورش منتشر کرده اند، که در زير مي آيد:

پاینده ایرانپاینده ایران


رسول خدا(ص) در مقايسه خود با حضرت يوسف فرمودند:

الف. من از يوسف زيباترم ب. يوسف از من زيباتر است ج. من از يوسف بانمك‌ترم د. يوسف از من زيباتر ولي من بانمك‌ترم.

رسول خدا(ص) هرگز با... غذا نمي‌خورد.

الف. دو انگشت ب. سه انگشت ج. چهار انگشت د. پنج انگشت

موي سر رسول خدا....

الف. سياه بود ب. سفيد بود ج. جز چند مو بقيه سياه بود د. در آخر عمر سفيد شد

رنگ ريش پيامبر چگونه بود؟

الف. سراسر سفيد حتي بالا‌ي زنخدان ب. سراسر سياه حتي بالا‌ي زنخدان ج. بالا‌ي زنخدان سفيد و بقيه جوگندمي د. بالا‌ي زنخدان جوگندمي و بقيه سفيد

رسول خدا(ص) به كدام سمت مي‌خوابيد؟

الف. به پشت ب. به سينه ج. به راست د. به چپ

مهر نبوت در كدام قسمت بدن پيامبر نمايان بود؟

الف. بين شانه‌ها ب. روي صورت ج. روي پيشاني د. بين سينه‌ها

رسول خدا (ص) از گوشت گوسفند کدام قسمت را دوست داشت؟

الف. ماهيچه ـ سردست ب. ران ـ سردست ج. ران ـ جگر د. جگر و قلوه

کدام يک از گزينه‌هاي زير از خصلت‌هاي خروس است که با خصلت پيامبر سازگار نيست؟

الف. وقت شناسي ـ غيرت مردانه ج. وقت شناسي ـ سخاوت ب. شجاعت و کثرت آميزش با همسر د. برچيدن غذا از زمين ـ تند راه رفتن

رسول خدا در خوردن کداميک از موارد زير کسي را با خود شريک نمي‌کرد؟

الف. غذا ب. نان جو ج. انار د. ماهيچه گوسفند

رسول خدا در چه حالي اصلا ديده نشد؟

الف. در حال مجامعت با زنان ب. در حال بول و غائط ج. در حال خريد از بازار د. نوشيدن آب در حالت نشسته

آيا مخرج بول و غائط با سه سنگ پاک مي‌شود؟

الف. هر دو پاک مي‌شود ب. هيچ‌کدام پاک نمي‌شود ج. مخرج بول پاک مي‌شود ولي مخرج غائط پاک نمي‌شود د. مخرج بول پاک نمي‌شود ولي مخرج غائط پاک مي‌شود.

به فرموده امام صادق(ع) مقدار آب مصرفي آن حضرت براي وضو و غسل به ترتيب کدام است؟

الف. يک صاع ـ يک صاع ب. يک مد ـ يک مد ج. يک مد ـ يک صاع د. يک صاع ـ يک مد

جبرئيل به پيامبر دستور داد که قرآن را در حالت... بخواند.

الف. ايستاده ب. نشسته ج. خوابيده د. سواره

موي سر رسول خدا...

الف. سياه بود ب.سفيد بود ج. جز چند مو بقيه سياه بود د. در ‌آخر عمر سفيد شد

به فرموده امام صادق‌(ع) خداوند متعال در رسول خدا(ص) چند روح قرار داده است؟

الف. روح القدس ـ روح الايمان ـ روح القوه ب. روح القدس ـ روح الشهو‌ه ـ روح الحياه ج. روح القوه ـ روح الشهوه ـ روح الخلوه د. الف و ب صحيح است.





اخبار اعتراضات به نقل از ابراهیم نبوی

پاینده ایران


یا ایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا
در پی انتشار خبر برگزاری یک آزمون دولتی در وزارت آموزش و پرورش که در آن به پیامبر اسلام اهانت شده بود، و باعث شد که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به مجلس ببرند و وزیر مربوطه نیز از همه مردم عذرخواهی کرد، جهان اسلام شدیدا واکنش نشان داد.
بنا به گزارش یولاند پوستن صدها تن از مسلمانان دانمارک که دومین اقلیت دینی این کشور محسوب می شوند، در حالی که لباس های سیاه پوشیده بودند در محله کریستیانای کپنهاگ اجتماع کرده و خواستار عذرخواهی جمهوری اسلامی از مسلمانان جهان و پیروان پیامبر شدند. گروهی از مسلمانان کپنهاگ به دفتر سفارت ایران در این شهر حمله کرده و شیشه های آن را شکسته و پرچم جمهوری اسلامی را آتش زدند. قادر ابوحامد رهبر مسلمانان دانمارک اعلام کرد که فرشیدی سلمان رشدی دوم است و مسلمانان ایران باید او را مجازات کنند.
در محله کلیشی پاریس و حومه این شهر هزاران مسلمان خشمگین به خیابان ریختند و در حالی که فریاد لااله الا الله سر داده بودند، انزجار خود را از اهانت احمدی نژاد و وزیر آموزش و پرورش وی اعلام کردند. آنان اعلام کردند که وزارت آموزش و پرورش ایران قصد دارد با این کار عشق پیامبر را از دل دانش آموزان از بین ببرد. ژان سباستین عبدالله رئیس مسلمانان بلژیک نیز اعلام کرد که مسلمانان جهان به سختی پاسخ این اهانت را خواهند داد. مسلمانان بلژیک گفتند عذرخواهی کافی نیست.
به گزارش نشریه « الوطن» در مکه و مدینه مفتی اعظم سعودی اهانت به پیامبر توسط وزارت آموزش و پرورش ایران را توطئه مجوس خوانده و گفت: « سنی های ایران نباید در مقابل این توطئه ساکت بمانند.» در مکه هزاران نفر از زائران خانه خدا در حالی که بسیار خشمگین بودند به برخی از زائران ایرانی حمله کردند. در این واقعه دو نفر زخمی شده و به بیمارستان بعثه منتقل شدند.
بنا به گزارش دهلی تایم ایالت کشمیر در 24 ساعت گذشته ناآرام بود. در درگیری میان مسلمانان هند که در اعتراض به اهانت شخصی به نام فرشیدی از مقامات آموزش و پرورش ایران به پیامبر مسلمانان صورت گرفت، میان گروهی از مسلمانان طرفدار ایران که تلاش می کردند در این مورد توضیح بدهند و مسلمانان شهر درگیری صورت گرفت و نه نفر در این درگیری کشته شدند.
در پاکستان مسلمانان به خیابان ریخته و از دولت مشرف خواستند رابطه خود را با ایران قطع کند. هشت نفر از ماموران پلیس پاکستان که تلاش می کردند از حمله این افراد به سفارت ایران جلوگیری کنند، زخمی شدند.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی